Bedrijfsadministrateur

Ben je een enthousiaste en gedreven persoonlijkheid met interesse voor vastgoed? Dan is HOD op zoek naar jou! Je komt bij ons terecht in een informele en dynamische setting van jonge professionals.
 
HOD is een organisatie die mee gaat met ontwikkelingen in de markt en de kansen benut die deze markt haar biedt. Je krijgt alle ruimte voor eigen initiatief en creativiteit om ons te helpen onze ideeën daarbij te realiseren.
 
We hebben oog voor persoonlijke groei en zijn graag bereid te investeren in jouw professionaliteit om jou en daarmee onze organisatie verder te ontwikkelen.
 
Wij zijn per direct op zoek naar een:
 
Bedrijfsadministrateur (1,0 fte)
 
Maandagochtend 9.30 uur. Je bent druk bezig met het opstellen van exploitatie-overzichten als ineens de telefoon gaat: de accountant informeert of je op schema ligt voor het indienen van de aangifte omzetbelasting. En oh ja, nu hij jou toch aan de lijn heeft en jij verantwoordelijk bent voor de personeelsadministratie: is al bekend of op het salaris van de onlangs aangenomen vastgoedinspecteur de bijtelling voor het gebruik van de bedrijfswagen moet worden ingehouden? Snel een mail naar mijn ondersteunende boekhouders met het verzoek om de nog ontbrekende financiële gegevens van één van de drie bv’s van HOD Nederland aan te leveren, want dit overzicht moet snel de deur uit! Daarna ga je de huurgelden die klaarstaan voor de incasso’s voor de volgende maand controleren en weer verder met de afhandeling van een schadegeval met de verzekeraar en met de debiteuren. Vervolgens verwerk je de bestellingen en de verkoopfacturen en maak je een betaalbatch aan. Tussendoor bellen en mailen er nog een paar huurders en leveranciers met uiteenlopende vragen over borg, ziekteverzuim en de pensioenregeling. Nog even samen met je collega’s van de afdeling de betalingsherinneringen klaarmaken en voor je het weet is er weer een dag voorbij!
 
Wat ga je doen?
  • Als bedrijfsadministrateur ben je eindverantwoordelijk voor de gehele financiële administratie (crediteuren-, debiteuren- en salarisadministratie, grootboek)
  • Je ontwerpt en beheert management informatiesystemen, administratieve systemen, werkwijzen en je zorgt voor duidelijke procedures en werkmethoden voor de verschillende afdelingen.
  • Je verzekert de aanlevering van de periodecijfers volgens de afgesproken deadlines.
  • Je voert controles uit, analyseert de verwerkte gegevens in de computer en maakt overzichten en rapporten zodat de registeraccountant inzicht heeft in de financiële positie van het bedrijf.
  • Je maakt iedere maand de balans en winst en verliesrekening. Daarna verzorg je de aangifte voor de omzetbelasting.
  • Je houdt je bezig met voorbereidende werkzaamheden voor de jaarafsluiting.
  • Je coacht, stuurt en voert werkoverleg met de uitvoerende boekhouders.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van afrekeningen voor diverse woonprojecten.
  • Je voert de personeelsadministratie uit, waaronder de uitbestede salarisberekening en pensioenregeling.
  • Je regelt verzekeringen voor o.a. het wagenpark, (sociale) werknemersverzekeringen, etc.
 
Dit ben jij:
  • Je bent financieel geschoold op minimaal HBO niveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je bent analytisch zeer sterk, je maakt je bedrijfsprocessen snel eigen en je bent kritisch.
  • Je bent proactief, stressbestendig; je hebt een flexibele mind-set en kan overweg met een zeer dynamische omgeving.
  • Je bent van nature communicatief, dienstverlenend en service gericht ingesteld.
  • Je weet prioriteiten te stellen en kan goedgaan met deadlines; je kunt snel schakelen.
  • Een goede beheersing van het MS Officepakket, Exact Globe en Exact Online.
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend en de Engelse taal voldoende.
 
Deze competenties heb je in huis:
  • Goed in cijfers. Een nul te veel of te weinig kan het verschil zijn tussen winst of verlies. Om je werk goed te kunnen doen is het belangrijk dat je goed kunt rekenen en cijfers juist kunt interpreteren.
  • Accuratesse. Je bent heel precies en nauwkeurig. Je zorgt er graag voor dat alles klopt en goed loopt. Je vindt het leuk om dingen te analyseren en tot achter de komma uit te zoeken.
  • Computervaardigheden. De computer is je rechterhand tijdens het werk. Je gebruikt speciale maatwerksoftware om de financiële gegevens netjes te ordenen en te bewaren.
  • Integer. Je hebt te maken met vertrouwelijke informatie en gaat hier correct mee om.
  • Je werkt graag samen met anderen, maar ook zelfstandig kom je er prima uit.
 
Wat mag je van ons verwachten?
  • Een fulltime dienstverband (40 uur)
  • Een uitdagende en veelzijdige baan met de mogelijkheid om mee te groeien met een sterk en ambitieus bedrijf;
  • Een marktconform salaris;
  • 25 vakantiedagen
  • Studiemogelijkheden
  • Goede pensioenregeling
  • Vrij-mi-bo’s en feestjes!
 
Dit zijn wij:
HOD Nederland BV is al 37 jaar een toonaangevende en grote speler in het beheer van leegstaand vastgoed. Door de inzet en betrokkenheid van onze medewerkers hebben wij een trouwe kring van opdrachtgevers opgebouwd. Tot onze opdrachtgevers rekenen wij onder andere overheden, woningbouwcorporaties en zorginstellingen. Kenmerkend voor de sfeer in ons bedrijf is: hard werken en een handen-uit-de-mouwen-mentaliteit met oog voor ontwikkeling en toekomst. Meer informatie over HOD Nederland BV vind je op www.hod.nl.

Sollicitatie
Zie je jezelf in de rol van bedrijfsadministrateur bij HOD? Stuur dan je motivatie met CV naar j.vernhout@hod.nl Voor vragen naar aanleiding van deze vacature kan je bellen met Jan Vernhout op telefoonnummer 030 2511911.
 
Plaatsingsdatum: 20 november 2019
                                                                                                                                                            
clear

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Wilt u de laatste ontwikkelingen binnen HOD en ons vakgebied volgen? Hieronder kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief en wij zullen u op de hoogte houden!

Vul uw gegevens in