Klanttevredendheidsonderzoek: HOD scoort GOED!
Om topkwaliteit te kunnen leveren is het belangrijk te weten hoe onze huidige service wordt ervaren. Daarom doen we elk jaar een klanttevredenheidsonderzoek (KTO), waarbij onze oppassers aan kunnen geven wat zij goed vinden aan onze service en wat er nog kan worden verbeterd. Inmiddels hebben we de resultaten binnen en delen we deze natuurlijk graag.
Tevreden over onze dienstverlening
We zijn blij te kunnen melden dat onze oppassers onze dienstverlening dit jaar gemiddeld met een 9,1 hebben beoordeeld. We zijn erg trots op dit cijfer! Uit het KTO is gebleken dat onze oppassers met name tevreden zijn over onze bereikbaarheid (9,8) en reactiesnelheid (9,7). Bovendien vindt 94,5 % van de oppassers dat gemaakte afspraken juist worden bevestigd en 92,3% vindt dat we de privacy goed waarborgen. Daarnaast waarderen onze oppassers de uitleg over het contract en de specifieke zaken over de (woon)ruimte en de informatie over de financiële afhandeling (waaronder de incasso, borg en plaatsingskosten) als ‘goed/duidelijk’. Ten opzichte van vorig jaar zien we dat de oppassersportal steeds meer wordt bezocht. Van onze oppassers beoordeelt 94% onze portals als gebruiksvriendelijk. Dit is goed nieuws en helpt ons bij de grote efficiëntieslag die we het komende jaar willen maken.
Verbeterpunt: informatievoorziening
Dat brengt ons naar de punten waar wij aan mogen gaan werken. Uit het KTO is naar voren gekomen dat oppassers het vervelend vinden dat ingeplande inspectiebezoeken niet worden afgemeld wanneer deze onverhoopt niet door gaan. Ons datamanagementsysteem is in ontwikkeling en op dit moment ligt het ‘afmelden van bezoeken’ klaar als nieuwe update van de software. De verwachting is dat deze update in het tweede kwartaal van 2020 is uitgevoerd. Daarnaast wordt gewerkt aan een update van de software om het mogelijk te maken de inspectiebezoeken per huisgenoot terug te koppelen in panden waar meerdere huisgenoten ‘samenwonen’. Nu ontvangt iedere huisgenoot binnen een pand een algemeen inspectiebericht, terwijl de inspectieopmerkingen niet (of slechts gedeeltelijk) gelden voor alle huisgenoten. Begin 2020 wordt een voorstel voor deze software-update gemaakt.
Kortom: wij zullen niet stil zitten. Natuurlijk vinden we het fijn een compliment te krijgen, maar wij nodigen jullie ook van harte uit het ons te laten weten als je ergens minder tevreden over bent, want dan kunnen wij actie ondernemen!