Verhuis-checklist oppasser niet-woning
Een verhuizing betekent veel geregel en omdat wij hier in de loop der jaren al aardige ervaring mee hebben opgedaan, geven we je graag de volgende tips:
□ Post: deze kan je laten doorsturen door PostNL (www.verhuisservice.nl). Ga goed na wie je allemaal een adreswijziging moet sturen, zodat je ook na een maand gewoon je post ontvangt. Als je niet meer voor ons woont, geef ons je nieuwe adres door, zodat we eventuele post kunnen nasturen.
□ Overige contracten: indien je bij je plaatsing een door HOD aangeboden energie-, internet en/of televisiecontract hebt afgesloten of zelf meubilair via Student Furniture Holland hebt besteld, dien je de leveranciers tijdig van je vertrek op de hoogte te brengen. HOD mag dit niet voor je doen. Vergeet niet op de dag van vertrek foto’s van je meterstanden te maken zodat de eindafrekening goed verloopt.
□ Gemeenschappelijke ruimtes: als je met meerdere personen in een pand woont en dus met meerdere personen gebruik maakt van de gangen, de keuken, de douche en het toilet moet je onderling afspraken maken over wie deze ruimtes schoon gaat maken. Het is bijzonder vervelend om op de laatste dag nog achtergelaten flessen, oud-papier etc. af te voeren of een toilet te moeten schoonmaken. Je hebt met z’n allen gebruik gemaakt van deze ruimtes en dus is het jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid dat deze gemeenschappelijke ruimtes leeg en bezemschoon achtergelaten worden.
□ Grofvuil: meubilair, apparatuur, vloerbedekking etc: voor alle spullen die je niet meeneemt naar je nieuwe adres ben je zelf verantwoordelijk om deze spullen af te (laten) voeren (milieustraat, kringloopwinkel). In sommige gemeentes komt de gemeente grofvuil ophalen. Het is hiervoor wel noodzakelijk dat je met de gemeente zelf een afspraak maakt voor je eigen grofvuil om het op te komen halen. Wacht hier niet mee tot de laatste week en let hierbij op dat jouw spullen geen bedrijfsafval is, maar gewoon particulier grofvuil (anders brengen ze de kosten in rekening). Let er ook op dat de gemeente slechts 1,5 m³ grofvuil per melding komt ophalen. Voor grofvuil van 10 personen moet ook echt 10 keer gebeld worden!
□ HOD goederen: wellicht dat wij in jouw pand een aantal voorzieningen hebben aangebracht om bewoning mogelijk te maken (douche, verwarming etc.). Deze goederen zal je HOD in de week van de oplevering komen verwijderen.
□ Borg: als je voor ons verhuist naar een nieuwe locatie, dan ‘verhuist’ je borg automatisch mee. Als je niet meer voor ons blijft wonen, dan zullen we je borg crediteren. Denk er aan dat HOD de door jou achtergelaten ruimtes moet hebben bekeken en aan de administratie moet hebben doorgegeven dat alles volgens afspraak is achtergelaten en opgeleverd.
□ Eerder weg? Wil je eerder verhuizen dan de door ons aangegeven datum, dan moet je dit overleggen met HOD. Dit om te voorkomen dat het pand voor de geplande oplevering leeg komt te staan.
□ Sleutels: verzamel alle sleutels van het pand om ze bij de oplevering in te leveren. Denk ook aan reservesleutels!
Vragen?
Voor vragen omtrent je oplevering kun je ons benaderen op info@hod.nl.